Pentagon en de pentagon mall - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu Pentagon en de pentagon mall - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu

Pentagon en de pentagon mall

Blijf op de hoogte en volg Diana

18 September 2012 | Nederland, Rotterdam

Vandaag zijn we naar het Pentagon geweest.
Je mag daar geen foto,s maken van het gebouw. De beveiliging is heel streng. We moeten een stuk erom heen lopen en dan kom je vanzelf bij "Pentagon Memorial".
Dit is heel indrukwekkend, hier zijn 184 mensen dood gegaan.
De mensen uit het vliegtuig en die in het gebouw zaten.
Je kan aan de kleur van het gebouw zien waarmee vliegtuig naar binnen is gevlogen.
Het memorial bestaat uit 184 platte zuilen. (zie foto).
Van elk overleden persoon 1. De zuilen die naar het pentagon wijzen zijn van die uit het vliegtuig en die naar de andere kant wijzen van de mensen uit het pentagon.
Rond om het plein waar alle zuilen staan staan alle geboortedata van de overledenen. Per jaartal heb je een rij met de mensen die in dat jaar geboren zijn.
De jongste was van 1998 toen 3 jaar oud. Er waren 5 kinderen.

Hierna zijn we naar de Pentagon Mall gegaan.
Hier veel gescoord bij oa. Abercrombie, Victoria Secret lingerie, luchtjes van Clinique, schoenen van Aerosoles, horloge van Michael Kors, Mac make- up en make-up van Sephora, Marshalls.
Tussendoor hebben we ook nog gegeten Au bon pain en nog een pizzapunt en frappecino bij Starbucks. We hadden vandaag weer geen voeten over. Vanavond nog bij de Italiaan spaghetti en pizza gegeten.
Dit was weer een drukke dag.
Morgen worden we door een Shuttle bus om 12.30 uur opgehaald en gaan we om 15.30 uur vliegen naar Los Angeles waar we een nacht blijven. We hebben dan nog 3 uur tijdsverschil. Dan is het verschil 9 uur. Zo dat was het weer. Groetjes van ons 3en.

• 19 September 2012 - 06:53

Truus:

Wat indrukwekkend je verslag. Krijg helemaal kippenvel. Hier wil ik ook zeker een keer heen. Maak maar veel foto's dan kan ik alles zien. Wat hebben jullie lekker geshopt. Ben echt jaloers. Geniet er maar lekker van.

Groetjes Truus

• 19 September 2012 - 10:05

Claudia:

Wat een indrukwekkend verhaal mij leverde het ook kippenvel op. Geniet van alles en ik zou ook maar een extra koffer

• 19 September 2012 - 10:07

Claudia:

Vervolg: meenemen voor al je aankopen. Hahahaha

• 19 September 2012 - 11:40

Jannie De Regt:

Wat een verslag en ook de foto's ja heel indrukwekkend en als je daar ben dan maakt dat natuurlijk nog veel meer indruk.
    En genoeg te shoppen zo te zien haha.
    Groetjes van ons.