Odaiba - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu Odaiba - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu

Odaiba

Blijf op de hoogte en volg Diana

06 Oktober 2017 | Nederland, Rotterdam

Zijn vandaag met de metro en trein naar Odaiba gegaan. We moesten met de trein ook een hele hoge brug over. Was leuk om te zien.
Aangekomen in Odaiba zijn we rond gaan lopen. We hebben de bekende spots op de foto gezet. Zoals de Rainbowbridge.... een kleine versie van het Vrijheidsbeeld.... en het televisie gebouw. Er zijn ook een aantal winkelcentrums. We gaan er bij 1 naar binnen. Dit is divers city. Is ook bekend hier door een mega grote robot (gunman) die er voor de deur staat. Hebben er even wat gewinkeld. Uiteraard hebben we er schoenen gekocht van een leuk Japans merk.

We hadden op YouTube een filmpje gezien over Odaiba waar we een restaurant zagen waar ze een heel apart buffet hadden. Hier zijn we dus lekker gaan lunchen.
Je zit dan aan een tafel waar in het midden een soort van frituur zit. Je kan je eigen eten dus klaar maken. Er is keuze uit vlees, vis, groente, aardappel en brood. Je heb op je tafel ook een schaaltje met beslag en broodkruim. Daar haal je je stokje door en stop hem in de olie. Ook kan je nog rijst en bami soorten, salades, soepen. Verschillende sausjes en een heerlijk toetjes buffet. We hadden hier 90 minuten de tijd voor. Dit was echt heel leuk en lekker om te doen. En kostte maar omgerekend €15 -.p.p.

Daarna zag pa een brillen winkel waar je als ze je glazen hadden in 30 minuten je bril klaar hadden. Wilde je multi vocaal, dan duurde dat 7 dagen. Nou dat wilde hij wel... dus alles werd opgemeten en gedaan. En ma dat wil ik ook wel. Dus ook alles opgemeten. Omdat we ze pas over 7 dagen kunnen halen vroegen we of ze het ook konden opsturen. Dat deden ze alleen in Japan. Nu worden ze naar het hotel in Kyoto gestuurd waar we dan zijn. Ze had het hotel opgebeld of ze dat daar aan wilde nemen.
Dat word nog wel spannend. ...
maar wat deden ze de best zeg, niet normaal.

Eenmaal buiten zagen we dat het mega hard aan regenen was. Dus poncho aan en weer naar het hotel.
Morgen gaan we met de trein naar Yokohama. Is ook een grote stad...

• 06 Oktober 2017 - 16:02

Jan:

vervelend he al die leuke dingen te moeten doen en dan nog dat vervelende eten (zo te horen gaat het wel lekker daar met jullie.) groetjes

• 06 Oktober 2017 - 19:13

Riet :

Apart je eigen eten frituren!
    Ben benieuwd naar jullie nieuwe brillen.