Once in een lifetime - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu Once in een lifetime - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu

Once in een lifetime

Blijf op de hoogte en volg Diana

14 Oktober 2017 | Nederland, Rotterdam

Dinsdag wilde we naar de imperial palace maar was toen gesloten. Dus vandaag er maar naartoe. Nou je raad het al....
Vandaag ook gesloten. Maar de tuin was wel open. Zijn die kant opgelopen... zagen we dat er bij een ingang allemaal mensen stonden te wachten, en camera mensen..
Dus even gevraagd wat er aan de hand was.
Bleek er een hele bijzondere hoge priester te komen. Zijn dus maar even blijven wachten. Er stond een Amerikaanse man achter ons die ons er alles over kon vertellen.
De priester kwam het behalen van zijn tocht (opleiding) vieren.
Hij had in 7 jaar tijd 1000 dagen training gehad. Hij vierde dat hij zijn training had behaald wat bestond uit 100 dagen beklimmen van een berg wat varieerde van 23 to 56 km per dag. En zijn laatste 7 dagen heeft hij niet gegeten, gedronken en geslapen.
Er zijn maar 14 mensen die dit de afgelopen 70 jaar hebben gehaald. De laatste was 10 jaar geleden.
Volgens die Amerikaan was dit “ once in a live time” dat we dit konden meemaken... ook voor hem omdat hij zelf in training was in Kyoto. En wij waren precies op deze dag op de goede plek.
Het was zo indrukwekkend en zelf emotioneel toen de stoet eraan kwam. Hij werd begeleid door monniken en heel veel mensen die hem de 7 jaren hebben gesteund. Nou dat waren er honderden.
Wat bijzonder om dit mee te maken....

Daarna nog naar Arashiyama geweest waar we al wel een x waren geweest.

Terug in het hotel waren de brillen van pa en ma bezorgd en ze zijn perfect.
Nu de koffers weer inpakken en morgen voor de laatste 2 nachten naar tokyo....

• 14 Oktober 2017 - 14:31

Debbie:

Zo indrukwekkend mop! Zag hij er nog een beetje gezond uit na zo een barre tocht?

• 14 Oktober 2017 - 14:54

Carla:

Geweldig! Wat een fantastische ervaring zeg. Heel bijzonder om mee te maken.
    Geniet nog van iedere seconde in dit fascinerende land. Dikke

• 14 Oktober 2017 - 16:27

Riet :

Heel bijzonder om mee te maken .
    Daar zijn dan weer heel veel foto's vandaag bijgekomen.
    Geniet nog lekker van jullie laatste dagen

• 14 Oktober 2017 - 19:38

Truus:

Heel bijzonder dat jullie dit mogen meemaken.
    Zal dadelijk wel weer een heel mooi fotoboek worden met hele bijzondere momenten. Kijk er nu al naar uit.
    Geniet nog maar lekker. Xx

• 14 Oktober 2017 - 20:27

Jan:

ja zoiets kan je ook maar 1 x in je leven meebeleven uitzonderlijk dat iemand dit op kan brengen petje af voor hem maar voor jullie een indrukwekkende beleving mooi hoor geniet morgen nog ff lekker van de treinreis en maak er nog een paar heerlijke dagen van in tokyo (maar toch ook wel graag tot ziens stiekum)