hiroshima 6 augustus 1945 - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu hiroshima 6 augustus 1945 - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu

hiroshima 6 augustus 1945

Blijf op de hoogte en volg Diana

17 Oktober 2015 | Nederland, Rotterdam

zijn vandaag van osaka naar hiroshima vertrokken. We waren al om 11 uur in het hotel. we zijn gelijk met de streetcar, dit is een soort tram. naar de hiroshima atomb bomb memorial gegaan. wowww....wat indrukwekkend zeg.
we zagen nog een restje van een gebouw staan. dit is het enige stukje wat over is van de aanslag en de rest was gewoon allemaal weg. en we hebben de memorial boog gezien. wel bizar dat we 3 jaar geleden bij pearl harbor stonden. de aanslag van japan op hawaii. en nu in hiroshima bij de memorial van de aanslag van de amerikanen op japan.
we hebben ook nog bij een surviver van de aanslag een kraanvogel gevouwen. die we nu ook als tattoo hebben. die man was 9 maanden oud tijdens de aanval.
ook stond er een man bij die allemaal boeken had met hetdagboek verhaal van zijn moeder tijdens de aanval. ook heeft hij zelf nog een film gemaakt die we op internet op kunnen zoeken. dit gaan we op ons gemak eens bekijken. deze man was 4 maanden oud tijdens de aanval.
we zagen ook nog een kinder memorial. hier hingen duizenden gevouwen kraanvogels. want ze dachten dat als je een mobiel met 1000 gevouwen kraanvogels maakte een kind met kanker beter zou worden. dit is zeker voor ons heel indrukwekkend.
vanaf de memorial zijn we een lekker broodje gaan eten bij subway.
en daar vandaan konden we lopen naar hiroshima castle. het was daar zo druk...maar wat bleek. er was een hiroshima food festival. heeeeel veeeel mensen en nog veel meer eten en drinken. hebben zelf ook nog wat uitgeprobeerd. was erg leuk om te zien.
wat ook erg bijzonder was dat er verschillende inzamel punten voor afval was. er iedereen komt daar dus met een tasje verzameld afval naartoe en alles word apart in verschillende bakken gesorteerd weggegooid. dit zal je bij ons nooit zien gebeuren.
vanaf daar konden we nog lopend naar een japanse tuin. we waren hier net op een mooie moment. een laag zonnetje. zodat de kleuren van de verschillende bomen zo mooi uitkwam.
moetsen wel doorlopen want het ging om 5 uur dicht.
toen terug naar het hotel gelopen, waren een aantal kilometers verder.
we konden op de kamer. we hebben er hier 2 en ik...diana heb een eigen kamer want de kamers zijn hier niet zo groot, maar wel super leuke kamers.voor morgen hebben we ook al een plan gemaakt met wat we willen zien.
het is hier trouwens echt lekker weer. zijn vandaag lekker verkleurd.
de fotos volgen nog want zitten nu in de lobby op de computer....
tot morgen

• 17 Oktober 2015 - 12:44

Claudia :

Wat maken jullie een hoop mee en alleen al van je verhaal kreeg ik kippenvel laat staan als je het van zo dichtbij allemaal ziet. Erg mooi

• 17 Oktober 2015 - 15:09

Jan:

ja bizar verhaal de tegenstelling die gelijk is aan de tweede wereldoorlog en dat je beide mag zien
    zijn niet veel die dit kunnen meemaken toch , maar het eten bevalt wel zo te horen ik zou zeggen kijk je ogen uit want er is daar veel te zien waar wij geen weet van hebben geniet er volop van. gr. jan

• 17 Oktober 2015 - 15:54

Riet. :

Wat een mooie foto's en verslag van wat daar gebeurd is!
    Jullie hebben in 2 weken al heel veel gezien en gedaan.
    Geniet nog van al dat moois!!
    groetjes Gerard en Riet xxx