Van Kyoto naar Osaka. - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu Van Kyoto naar Osaka. - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu

Van Kyoto naar Osaka.

Blijf op de hoogte en volg Diana

16 Oktober 2015 | Nederland, Rotterdam

Het laatste onbijtje aan de overkant. Gaan we wel missen ons lekker gebakken eitje met sla en geroosterd brood. Ze hebben hier echt heel lekker brood. Gisteren hadden we de meisjes bij het ontbijt een tasje met een pakje stroopwafels en delfsblauwe klompjes gegeven. De klompjes hangen nu in de plant in de winkel en we begrepen dat ze de stroopwafels lekker vonden. En vandaag bij het ontbijt kregen we een doosje Groene thee kit kat. En op het doosje had ze nog wat geschreven. Toen we na het eten weg gingen kwamen ze ons gedag zeggen... Ze zijn zo vriendelijk.
De koffers gehaald en uit gaan checken en op naar de trein. Een half uur later waren we in Osaka. Het was hier even zoeken naar de metro. Maar gevonden. Daarna was het nog meer zoeken naar het hotel. Die zit niet echt op een logische plek. Het hotel zit eigenlijk aan de achterkant van het mega grote station naast een winkelcentrum op de 5e 6e en 7e verdieping. Maar een vrouwtje op straat zag dat we aan het zoeken waren en bracht ons ernaartoe. Konden nog niet op de kamer maar konden wel de koffers kwijt. We zitten eigenlijk wel dichtbij "Osaka castle". Dus zijn we daar naartoe gelopen. Is ook echt weer heel mooi en typisch iets van Osaka. We konden daar ook naar binnen, en met de lift en de rest met de trap naar boven waar we een heel mooi uitzicht over Osaka hadden.
Even terug naar het hotel gegaan. Even omgekleed want het is zo warm. En toen weer door met de metro naar Dotonbori. Dit is de bekende knetter drukke straat met de grote drukke uithangborden boven de winkels en restaurants. Een bekende is die van de grote rode bewegende krab. In een van de zaakjes hebben we heerlijk Japanse noodles met ei , tempura garnalen, en dumplings gegeten.
Nog even door de straten gelopen en terug naar het hotel.
Morgen vroeg op want hebben al om 8.39 uur de shinkansen naar Hiroshima. Maar moeten eerst nog met de metro daar naartoe.
Tot morgen....

• 16 Oktober 2015 - 15:22

Jan:

en hoeveel maanden vacantie dadelijk thuis nodig om bij te komen haha
    maar ja je komt daar ook niet zogouw weer he,,en deze stukjes daar geniet ik dan weer van want hieruit blijkt dat jullie genieten en daar gaat het uiteindelijk om nog veel plezier in osaka en ik wacht op de volgende, gr jan

• 16 Oktober 2015 - 16:12

Truus:

Leuk om jullie verslagen weer te lezen. Ik ben weer thuis dus ging ik gelik lezen.
    Wat een belevenis. Ben benieuwd naar de vele foto's die jullie ongetwijfeld maken.
    Geniet er maar lekker van. Dit is weer een hele bijzondere reis.
    Groetjes Henk en Truus