Geisha, Gion, gouden tempel - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu Geisha, Gion, gouden tempel - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu

Geisha, Gion, gouden tempel

Blijf op de hoogte en volg Diana

15 Oktober 2015 | Nederland, Rotterdam

Moet gewoon weer even verzinnen wat we vandaag weer allemaal hebben gezien.
We Zijn vandaag begonnen in Gion. Dit is een oude wijk van Kyoto waar soms nog geisha's zijn te zien. We hebben hier een beetje doorheen gelopen en zijn 2 geisha's tegen gekomen. Wat zien zij er mooi uit zeg. We kwamen onderweg een reclame bord tegen waar hele mooie taarten op stonden en die versierd waren zoals de versiersels in het haar van de geisha's. Het was 12 uur en vonden wel dat we een stukje taart verdiend hadden. Ik heb nog nooit geweten dat het eten van een stukje taart zo'n beleving kon zijn. We hebben het zelfs heel netjes met mes en vork gegeten...Haha.
Hebben toen maar ergens een bus genomen die ook weer naar een tempel ging. Dit is wel de enige gouden tempel die er is in Japan. We zaten ondertussen al 45 minuten in de bus voor we er waren. Maar dit was zo de moeite waard. Mooi de zon op de gouden tempel, en dan de reflectie ervan in het water. Jullie begrijpen al....we waren weer 300 foto's verder.
We komen overal heel veel school kinderen tegen. Ze vinden het geweldig als we ze gedag zeggen en nog leuker als je een foto van ze wil maken. In dit park werden we door een aantal kinderen in het Engels geïnterviewd. Ze vroegen naar je naam en waar je vandaan kwam, en of je dat dan even op wilde schrijven. Zo hebben we dat bij een stuk of 8 kinderen gedaan.
Toen weer gekeken waar we de bus weer terug moesten nemen. Die hadden we snel gevonden. Onderweg overgestapt op de metro die ons weer naar station Kyoto bracht. We stappen ook zo maar ergens een bus of metro in en komen overal goed aan.
Station Kyoto is trouwens zo mega groot dat we elke keer weer bijna verdwalen. Hebben vanochtend ook nog voor alle treinen die we nog hebben al stoelen gereserveerd.
De 4 dagen in Kyoto zijn ook weer voorbij. Voor ons gevoel zijn we al maanden weg, we hebben al zoveel gezien en gedaan. Hebben nu 4 hotels gehad en nog 4 te gaan.
Hebben de koffers weer even opnieuw gepakt en morgen gaan we weer door naar Osaka....

• 15 Oktober 2015 - 15:04

Saskia :

Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien. Geniet er nog lekker van en ik kijk uit naar jullie volgende reisverslag.

• 15 Oktober 2015 - 16:25

Jan:

hoe kan het ook anders het land heeft een cultuur die wij niet kennen het is echt een andere wereld maat ik ben blij dat de reis jullie tot zover goed bevalt en ja je komt eigenlijk een paar ogen te kort
    maar gouw weer verder naar nieuwe indrukken en vergezichten en niet te vergeten lekker eten en taart in je vacantie is een must gr. jan

• 15 Oktober 2015 - 21:35

Gea:

Oh wat beleven en zien jullie veel en wij genieten hier met jullie mee.
    Veel plezier nog. Groetjes Gea