Kyoto- arashiyama - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu Kyoto- arashiyama - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu

Kyoto- arashiyama

Blijf op de hoogte en volg Diana

13 Oktober 2015 | Nederland, Rotterdam

Vandaag dus geen wekker en om half 8 wakker. We gaan recht aan de overkant bij het station ontbijten. Een heerlijk gebakken eitje met toast en wat salade. En de koffie, thee of jus D orange is inbegrepen. En we zitten hier dus met z'n drieën te ontbijten voor wel 10 euro. We hadden voor we naar Japan gingen geen idee hoe duur of goedkoop dit land zou zijn. Maar wij zijn tot nu toe gemiddeld per dag per persoon 25 euro kwijt. En hier zit in, het eten en drinken. Entrees en het vervoer van bus of metro.
Na het ontbijt zijn we met de trein richting arashiyama gegaan waar we naar een bamboo park zijn geweest. Dit is echt een toffe ervaring. Je loop dus echt alleen maar tussen meters hoge bamboo. En natuurlijk de nodige foto's gemaakt. Het park weer uit, en zagen dat het rechts de straat in best druk was. Bleek dit echt een super gezellig stadje te zijn. Hier wat rond gelopen en zagen dat we vlakbij een monkey park waren. Daar natuurlijk maar even naartoe gegaan. Entree betaald en naar binnen. En binnen kwamen we er achter dat als je de apen wilde zien zo'n 20 minuten naar boven moest klimmen. En zoals de meeste van jullie weten, houdt ma echt niet van hoogte en is ze maar beneden gebleven. Dit was echt verstandig, want het was een aardige klim met paden langs de afgrond. We liepen leeg van het zweten, want het is ook nog eens lekker warm hier. Maar was zeker de moeite waard. Eenmaal boven kwamen we bij de apen. Dit zijn " Japanse macaque". hier liepen we dus zo tussen
Hier ook weer de nodige foto's gemaakt. We hadden hier boven ook een geweldig uitzicht over heel Kyoto. Toen we weer naar beneden wilde gaan moesten we aan de andere kant van de berg naar beneden. Dit was makkelijker zeiden ze. Nou volgens mij was dit nog stijler en meer langs de afgrond. We waren echt kapot toen we beneden kwamen. Zijn weer terug naar het hotel gegaan waar we onze gekochte sushi en broodjes hebben opgegeten. Ma en ik zijn nog even naar de shopping mall naast het hotel gegaan en pa is op bed gebleven want die voelt zich niet zo lekker. Is lekker verkouden. Hebben daar lekker rondgelopen en daarna pa wakker gemaakt en zijn we vanavond lekker makkelijk bij de Mac donalds gaan eten. Morgen weer een vol geplande dag in Kyoto. Nu weer lekker slapen, kunnen we er morgen weer tegen aan.....

• 13 Oktober 2015 - 15:12

Jan :

zo batterij weer beetje opgeladen gaan jullie hem weer gelijk leeg make met een klimpartijtje,
    maar met een paar pillen voor pa en een goede maaltijd ben je er zo weer bovenop zo slaap lekker en morgen weer gezond op weer veel plezier daar gr. jan

• 13 Oktober 2015 - 16:37

Truus:

Wat een ervaring. Bamboe Bos heel apart.
    Leuke foto's. Jullie zullen er wel weer een heleboel gemaakt hebben.
    Slaap lekker en morgen weer fris aan de start.

• 13 Oktober 2015 - 17:52

Nathasja:

Ziet er bijzonder uit dat bamboo park. Beterschap Jaap misschien na een goede nachtrust morgen weer wat beter. Slaap lekker en tot morgen..

• 13 Oktober 2015 - 21:24

Debbie:

Hai allemaal!

Klinkt goed jullie reis!! Leuk om het verslag iedere keer te lezen
    Veel plezier nog xxx

• 14 Oktober 2015 - 07:05

Danny En Jannie:

Wat indrukwekkend dat bamboepark en een prachtig uitzicht daar boven.
    Jaap gauw weer opknappen en nog heel veel plezier tot morgen.