Van Takayama naar kyoto - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu Van Takayama naar kyoto - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu

Van Takayama naar kyoto

Blijf op de hoogte en volg Diana

12 Oktober 2015 | Nederland, Rotterdam

Weer een heerlijke nacht op de grond gehad. En geëindigd met ons laatste ontbijt op de grond. Gister ging nog wel maar vanochtend alleen maar rijst op.
Zijn gaan uitchecken en kregen van het lieve vrouwtje mooie eetstokjes kado. Ze stond ons ook nog helemaal met vele buigingen uit te zwaaien. We zijn nog even wat te drinken en te eten gaan halen voor onderweg. En toen maar naar het station gelopen. Moesten eerst ongeveer 2 uur 20 min met de trein naar Nagoya en daarvandaan met de shinkansen naar Kyoto. We hadden 9 minuten om over te stappen en dat is gelukt. En 39 minuten later stonden we in Kyoto. Ons hotel is echt recht tegenover het station. Lekker makkelijk dus. Konden nog niet op de kamer, moesten even een uurtje wachten. Maar hebben ons niet verveeld, bij het station zitten de mooiste souvenirs, kado en luxe supermarkten waar we weer onze ogen hebben uitgekeken. Niet normaal wat je hier kan krijgen. En wat ik al eerder schreef, als je het in Japan niet kan vinden....bestaat het niet.
Om 2 uur konden op onze kamer. Heerlijk...gewone bedden en stoelen om op te zitten. Haha.
Pa en ik waren van plan om een tattoo te laten zetten en ma had thuis al een zaak gevonden hier in Kyoto. Dus die zijn we op gaan zoeken, want misschien kunnen we wel een afspraak maken voor 1 van de vier dagen dat we hier zijn. Het was even zoeken maar hebben hem gevonden en konden gelijk blijven. We zijn het wel gewend dat het effe kan duren en dat klopte ook hier. Voordat we samen klaar waren, waren we goed 3 uur verder. Maar ze staan en we hebben allebei dezelfde. We hebben een origami gevouwen kraanvogel laten zetten. Is echt iets van Japan.
Toen met de bus weer terug naar het hotel waar we nog even wat hebben gegeten. Het was inmiddels al over 9 uur.
Liggen we eindelijk een keer niet al om 9 uur op bed. En zijn ook van plan om morgen eens geen wekker om half 7 te zetten. Hebben hier toch 3 volle dagen om alles te bekijken.
Oyasumi....

• 12 Oktober 2015 - 15:51

Truus:

Wat een belevenissen allemaal. Ben benieuwd naar de tatoo.
    Herken het wachten wel. Geniet van de 3 volle dagen en slaap even lekker uit.
    Groetjes Henk en Truus

• 12 Oktober 2015 - 17:13

Riet :

Mooi aandenken een tatoeage!
    Wat zijn jullie groot vergeleken bij het vrouwtje.
    Fijne en leuke dagen!

• 12 Oktober 2015 - 17:41

Jan:

zeker om nooit meer te vergeten dat jullie er waren. maar ff wat anders dat lekkere eten dat ik zag is dat alleen maar voor onderweg , erg vervelend hoor er staat zoveel kunnen jullie wel een keuze maken?maar voor zo slaap lekker en morgen weer een nieuwe dag om verder te genieten , want dat jullie dat daar doen is wel te begrijpen gr jan

• 12 Oktober 2015 - 22:27

Nancy: