Van Tokio naar Hakone met de skinkansen. - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu Van Tokio naar Hakone met de skinkansen. - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu

Van Tokio naar Hakone met de skinkansen.

Blijf op de hoogte en volg Diana

08 Oktober 2015 | Nederland, Rotterdam

We zijn vanochtend om even voor 8 uur opgehaald met de taxi die ons netjes bij het Tokio station heeft afgezet. We waren er al vroeg maar dan hadden we nog lekker de tijd om even te ontbijten. Toen zijn we op het perron gaan kijken. We hadden al plaatsen voor de trein gereserveerd. We zaten in coupe 12. Dus ga je bij nummer 12 in het rijtje staan wat op de grond is aangegeven. Inmiddels kwam er zeker zo'n 20 schoonmakers aan die allemaal bij een poortje gingen staan. De trein kwam eraan en er werd weer naar iedereen geknikt toen ze de trein uitkwamen. Toen iedereen er uit was vlogen ze als een gek door heel de trein, waar ze begonnen met het draaien van de stoelen. Het verwisselen van de hoofdsteun doekjes. Een doekje over de armleuning. Een stoffer over de stoel. De stofzuiger erdoorheen. Wc's gepoetst. En vuilniszakken geleegd. Niet normaal, je schaam je er bijna gewoon voor. Japan is echt zo super super schoon. En mega gedisiplineerd. We zaten maar een klein stukje in deze trein en moesten daarna nog 2 x overstappen op een andere trein. Het laatste stukje reden we echt door de bergen omhoog. Heel mooi. Bij het hotel aangekomen konden we nog niet op de kamer dus zijn we even wat rond gaan lopen. Hier in Japan hebben ze ook outlet stores. Daar wilde we eigenlijk wel heen. Even gevraagd in het hotel en de laatste bus die rechtstreeks naar de outlets ging kwam over 5 minuten. Snel naar de halte gelopen. Maar de bus kwam maar niet. Toen maar een andere genomen waar we wel over moesten stappen. Moesten daar wel bijna een uur wachten. Maar We zijn er gekomen. Eerst even wat gaan eten want het was al half 3. Toen lekker gaan shoppen. We zijn geslaagd bij Nike, abercrombie en micheal kors. Niet verkeerd dus. Maar even voor de duidelijkheid. Ik (Diana) heb echt geen extra koffer nodig hoor. Dit was het enige waar ik lekker kon shoppen....hahaha.
De bus terug ging ook weer goed. Toen konden we eindelijk op de kamer. Nou jullie kunnen ook allemaal langs komen want de kamer is echt heel groot. En een heel mooi en oud hotel. 137 jaar oud. En in de douche hebben water uit een natuurlijke warm water bron.

De wc's zijn hier ook een beleving. De bril lekker verwarmd. Sproeiers voor de billen. En een vogel geluidje als je niet wil dat ze kunnen horen als je je behoefte wil doen. Haha.

Ook hebben we bij de outlets al een super mooi uitzicht gehad op " mount fuji" morgen gaan we hem ook nog bekijken. Dan gaan we nog varen met een boot en nog met de kabelbaan..
Nu lekker slapen en tot morgen.....

• 08 Oktober 2015 - 15:06

Jan:

ik snap best dat jij geen extra koffer nodig hebt de koffer die je meenam daar kan een heel huishouden in worden meegenomen maar we wegen hem wel als je terug bent zal wel ietsje pietsje zwaarder zijn hoop dat het vliegtuig dat gewicht wel aankan haha maar verder veel plezier
    en mata atode jan.

• 08 Oktober 2015 - 16:34

Mirjam:

Ziet er leuk uit allemaal (ook de wc). Al heerlijke sushi gegeten zo te zien. Ben benieuwd wat er allemaal nog volgt aan verslagen en foto's. Geniet ervan.

• 08 Oktober 2015 - 18:43

Marissa:

Volgens mij gaan jullie een waanzinnige vakantie tegemoet. Het ziet er iig veel belovend uit. geniet ervan.

• 08 Oktober 2015 - 22:17

Truus:

Ziet er goed uit allemaal. Mooie treinen zo te zien en wat een leuke wc.
    Een hele belevenis allemaal. Geniet ervan.
    Groetjes

• 08 Oktober 2015 - 23:13

Nancy:

Wow lijkt me echt geweldig zoo'n schoon land en gewoontes. Betreft de wc en het geluidje waar kan je deze kopen? Hahaha vind het wel wat.
    Geniet verder
    Xxx