Van hier naar Tokyo - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu Van hier naar Tokyo - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu

Van hier naar Tokyo

Blijf op de hoogte en volg Diana

05 Oktober 2015 | Nederland, Rotterdam

Wat een dag en een nacht. Zijn bijna 32 uur al op. We werden door Erwin en Mirjam om 10 uur opgehaald. Op schiphol was het gigantisch druk. Zeker een half uur over gedaan om de bagage in de bagagebox te doen. Waren ook meer als een half uur kwijt om door de douane te gaan en onze handbagage te controleren. Om ca 2 uur mochten we aan boord, dit was iets later. Om 14.40 uur zouden we vertrekken maar dat werd 15 uur. Dit hebben we wel ingehaald. Debbie die stewardess is vloog met ons mee, dus werden we extra verwend met lekker stukjes kaas, nootjes en taart. En als klap op de vuurpijl mochten we met 2 personen bij het opstijgen en ook met de landing in de cockpit. Van Diana mochten wij jaap en virginia dit doen. Wij willen debbie en de piloot hier nog heel erg voor bedanken. Dit was zo gaaf. Heel veel foto's gemaakt en gefilmd.
Toen in Tokyo door de douane, dit duurde ook wel even. Om 10 uur Japan tijd, het is dan in Nederland 3 uur snachts, zijn we met een bus vertrokken naar ons hotel. We zijn bijna 2 uur onderweg geweest, we werden ook als laatst afgezet. Een prima kamer. Dan op weg eerst onze treinvouchers omwisselen daar moesten we eerst met de metro naartoe. Hebben gelijk een plaats besproken voor de reis naar Hakone.
We hebben ondertussen al een beetje trek. Hebben toch genoeg gehad aan boord, zelfs ijs. Een soort van chocolade broodje gegeten.
De tijd gaat zo wel hard.
We moeten nu toch ook iets van Tokyo zien. Zijn naar de meiji schrijnend gegaan. Dit is een tempel. Dit is weer indrukwekkend. We kwamen bij toeval de winkel van mizuno tegen daar heeft Diana hardloop schoenen van. Dit zijn dan de eerste aankopen. Nieuwe hardloopschoenen en een hardloopbroek en mooie sokken heeft Diana gekocht en jaap een nieuwe pet. Ondertussen ook al wat kleine souvenirs gekocht zoals gewoonlijk. Daarna naar harajuku daar is het gigantisch druk met allemaal jongelui. Daar hebben ze heerlijke crêpes die ze vullen met fruit, ijs, crèmes. Wij natuurlijk ook aan de crêpes. Nou toen naar het echte Tokyo naar shibuya naar hachi-ko, dat is de hond uit de film, een waargebeurd verhaal die jaren na het overlijden van zijn baasje bij het station op hem heeft gewacht. Dit is tevens het drukste kruispunt ter wereld. Als het stoplicht voor de voetgangers op groen springt gaan honderden mensen oversteken schuin recht doorelkaar. Daar in een zijstraat is een sushi bar daar zijn we even gaan kijken, maar we zijn er toch even maar gaan zitten en hebben toch maar heerlijk sushi gegeten. Nu zijn we echt versleten en hebben slaap. Je wil niet weten hoeveel keer we de metro hebben genomen. We gaan nu lekker slapen morgen Daan Disneyland.
De foto's zetten we er nog op.

• 05 Oktober 2015 - 16:08

Truus:

Super mooi wat jullie allemaal zien.
    Nu nog heel druk dat herkennen wij wel lekker lang op en gewoon doorgaan.
    Leuk dat jullie in de cockpit mochten, kans van je leven.
    Geniet morgen in Disney en het is heel leuk om jullie verslagen te lezen.
    Groetjes Henk en Truus

• 05 Oktober 2015 - 16:24

Carla Spanoudakis:

Zo dat was dus best een hele lange reis. Wat een indrukken zullen jullie nu al hebben. Probeer goed te slapen dan geniet je overdag het best! Leuk om jullie te volgen! Veel plezier

• 05 Oktober 2015 - 18:50

Sylvia & John :

Leuk verhaal, we lezen graag mee met jullie avonturen.
    Wat een kans om in de cockpit mee te kijken. Gaaf!
    Fijne vakantie!

Gr. John en Sylvia

• 05 Oktober 2015 - 19:23

Jan :

als je uit je bed komt en bent uitgeslapen kunnen jullie er weer vol tegen aan genieten maar
    gr jan

• 05 Oktober 2015 - 19:35

Debbie:

Hai liefies!
    Was super leuk om jullie eindelijk eens weg te kunnen brengen! Ik hoop dat jullie een prachtige reis zullen hebben maar jullie kennende gaat dat zeker lukken...dikke kus tot snel
    Gr debbie

• 05 Oktober 2015 - 23:02

Jenny De Jongh:

Zo wat een reis weer om ergens te komen , maar wel super leuk . Debbie heeft jullie weer verwend leuk hoor !!! Wat verrassend dat er al aankopen in de koffer zitten hihi..... Geniet van Japan en ik kijk uit naar de foto's, groetjes Joop en Jenny

• 06 Oktober 2015 - 06:51

Carmen Daal:

Ben benieuwd naar de foto's.Geniet ervan en lekker shoppen.
    Groetjes
    Carmen

• 06 Oktober 2015 - 17:36

Jentjeee:

Wat leuk om mee te mogen genieten van jullie vakantie aan de hand van de verhalen. Ik dacht altijd dat Rotterdam een overzichtelijk, maar toch wel indrukwekkende metrolijnen overzicht had. Maar het kan dus erger =D
    Ik ben benieuwd naar de rest van de reis!

Ps: eat a crepe for me pleaseee. Ziet er heeerlijk uit

• 06 Oktober 2015 - 21:12

Nancy:

Dat klinkt goed! 32 uur op pffff wat een tijd. Diana weeeeeeer svhoenen hahaha, had ze nog niet.