100.000 trappen - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu 100.000 trappen - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu

100.000 trappen

Blijf op de hoogte en volg Diana

13 Oktober 2017 | Nederland, Rotterdam

Vandaag weer met de bus op pad geweest.
Zijn begonnen bij kiyomizu-dera. Kiyu staat voor puur, en mizu voor water.
Wat was het al een klim om daar te komen zeg. En toen we eenmaal boven waren moesten we een aantal trappen op en af.

We konden toen via 2 typisch Japanse straatjes... sannensaka en ninenzaka naar de volgende tempel lopen.
Deze straatjes liepen ook lekker naar beneden. En er zijn allemaal souvenirs winkeltjes en eetzaakjes.
De volgende tempel was kodai-ji.
Dit was ook echt weer heel mooi en hebben hier nog veel meer trappen op en neer.
Het is gelukkig niet zo heet als van de week. Anders was dat echt niet te doen.

Vlakbij konden we weer op de bus stappen, en zijn toen weer naar de wijk gion gegaan waar we naar de nishiki market zijn geweest.
Dit is een mega lange maar hele smalle overdekte markt met verschillende etenswaren. Niet normaal wat hier allemaal te koop is.
Vanavond hebben we okonimiaki gegeten. Dit hadden we 2 jaar geleden ook eens gegeten. Dit is eigenlijk een gevulde ei/pannenkoek met vlees groente of vis.
Wat was dit een belevenis zeg. We zaten aan de bakplaat en alles werd voor ons neus klaargemaakt.
Het was heerlijk...
Alleen hier al van hebben we weer veel foto’s gemaakt.
We hebben nu samen een 3000 foto’s tot nu gemaakt.
We doen zo veel en hebben al zoveel gezien. Dat het lijkt of we al maanden weg zijn. De eerste 5 dagen tokyo lijkt al zo lang geleden. Morgen nog 1 dag Kyoto en dan zondag weer naar tokyo terug...

• 14 Oktober 2017 - 04:10

Debbie:

Word alleen al moe van het lezen van al die trappen hiihihi