Yokohama - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu Yokohama - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu

Yokohama

Blijf op de hoogte en volg Diana

07 Oktober 2017 | Nederland, Rotterdam

Waren al om half 10 gaan slapen... maar werden eigenlijk alle 3 wakker om kwart voor 12 omdat we lagen te schudden. Dacht bij mezelf ... draaien ze nou zo hard om in bed dat ik lig te schudden... nou nee dus. Het was gewoon een kleine beving. We voelde het 3 x achter elkaar. We schrokken ons echt kapot. Vond het best eng. Waren dus ook gelijk klaar wakker.

Zijn vandaag dus naar Yokohama gegaan. Is ongeveer een half uur met trein vanaf Tokyo Station.
Hebben daar eerst een beetje rondgelopen en hebben toen de weg gevraagd naar het Cup Noodle Museum.
Wat een leuk museum is dat zeg. Je ziet er bijvoorbeeld alle verpakkingen van de instant en cup noodles door de jaren heen. Hebben er een film gezien van de bedenker van de instant en cup noodles. Was zeker interessant om te zien.
Maar wat ook super leuk was. Was dat we zelf een cup konden laten vullen.
We begonnen met het kopen van een cup. Moesten toen de handen reinigen met alcohol. Konden toen op de beker tekenen en inkleuren.
En toen de beker laten vullen met de noodles. We moesten een bouillon kiezen en 4 ingrediënten. Verschillende soorten vis, vlees, kaas en groenten.
Je cup werd dan vacuüm verpakt en kon je je cup in een leuk tasje mee naar huis nemen. Echt te leuk.

Nog wat bij de haven rond gelopen en weer met de metro terug naar het hotel.
We zijn blij dat we Yokohama hebben gezien. Weer heel anders dan tokyo. Maar een super leuke stad.

Op de kamer terug de koffers weer ingepakt want morgen gaan we voor 7 nachten naar Kyoto..

• 07 Oktober 2017 - 16:00

Carla:

Zo dat zal best schrikken zijn geweest zeg. Maar gelukkig goed afgelopen.
    Leuk om iedere dag jullie verslag te lezen. Heel veel plezier en geniet van iedere second.
    Dikke

• 07 Oktober 2017 - 17:35

Truus:

Ojeetje dat is schrikken. Hebben we wel eens meer gehad hè een beving. Wat leuk dat jullie je eigen cup hebben gemaakt. Ziet er allemaal super uit. Geniet maar lekker. Groetjes Henk en Truus.

• 07 Oktober 2017 - 22:01

Nancy:

O wat eng die beving brrrrr.
    Veel plezier in Kyoto

• 08 Oktober 2017 - 09:06

Jenny:

Top dat jullie het zo naar je zin hebben .
    Wat verrassend dat jullie en lichte aardbeving meemaken maar wel eng .
    Goede reis verder en kijk weer uit naar het volgende verslag .
    Xx

• 08 Oktober 2017 - 13:08

Claudia:

Wat een belevenis weer, het ene jaar heftige storm nu weer dit! Jullie maken wat mee zo. Verder weer lekker genieten (van de noodles) veel plezier in Kyoto. Op naar een volgende belevenis!