Van Hiroshima naar nagasaki - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu Van Hiroshima naar nagasaki - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu

Van Hiroshima naar nagasaki

Blijf op de hoogte en volg Diana

19 Oktober 2015 | Nederland, Rotterdam

Waren vandaag weer vroeg wakker. Een sandwich bij 711 gehaald en op de kamer opgegeten. De koffers gepakt en op naar het station. Hebben daar nog lekkere broodjes voor onderweg gehaald, want we moeten eerst 1 uur met de shinkansen naar Hakata. Wat gaat die knetter hard zeg. En van Hakata met een andere limited expres naar nagasaki. Wat een schud trein was dit. Dat duurde 2 uur. Waren er gewoon misselijk van. In nagasaki aangekomen moesten we even kijken hoe we aan de overkant van de straat konden komen om naar de streetcar te gaan. Dit kon alleen door met de lift naar boven te gaan, een brug over lopen en met de trap en 3 koffers naar beneden. En het was al zo warm....
Zijn toen 5 haltes met de streetcar gegaan en toen stonden we in Chinatown waar ons hotel is. Hier waren dus veel Chinese toeristen. Wat een ander volk is dat toch in vergelijking met de Japanners. Echt een heel groot verschil. We konden gelukkig gelijk op de kamer en konden ons even omkleden en de slippers weer aantrekken. Hebben weer een mooie kamer op 9 hoog.
We zijn met de streetcar naar Glover garden gegaan. Glover was een Schotse meneer die in 1859 naar Japan kwam, en die onder andere de eerste stoomtrein naar Japan bracht. En de eerste droogdok. Dit is later door Mitsubishi overgenomen. In dit park waren zijn oude huisjes te zien die speciaal hier voor hem waren gebouwd. Toen we het park ingingen moesten we eerst met 3 roltrappen helemaal omhoog. Hier hadden we een heel mooi uitzicht over nagasaki. En zo konden we weer naar beneden lopen door het park heen.
Je moet hier in Japan echt wel goed te been zijn, het is hier echt veel klimmen.
We konden hier vandaan zo weer naar het hotel terug lopen. Hebben wat gegeten en nu lekker op de kamer. Morgen gaan we naar de atomb memorial van nagasaki. Want na Hiroshima is ook nagasaki aangevallen. Morgen weer een volgend verhaal.

• 19 Oktober 2015 - 19:56

Diny:

Hoi allemaal allereerst Diana wat kan je een leuk verslag schrijven iedere avond weer knap hoor,en wat hebben jullie al heel veel gezien, toch weer een hele belevenis, geniet er nog van en vele lieve groetjes voor jullie van
    Diny en Joost!!!

• 19 Oktober 2015 - 20:45

Jan:

zoals hier boven geniet ik ook van je reisverslag iedere middag toch weer ff lekker kijken wat jullie nu weer beleven en als je dadelijk weer thuis bent is het mischien een leuk idee om deze bij el elkaar te doen voor later gr. jan en graag tot morgen bij het vervolg,