Hiroshima en miyajima - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu Hiroshima en miyajima - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu

Hiroshima en miyajima

Blijf op de hoogte en volg Diana

18 Oktober 2015 | Nederland, Rotterdam

Zijn vandaag begonnen met een uurtje in de streetcar. 36 haltes.
We gaan naar een eilandje myjajima. Als we met de tram bij het eindpunt aankomen, halte 39. Gaan we over op de Ferryboot. En een paar minuten later staan we op het eiland. Ook hier lopen de herten rond. In het water staat ook weer een mooie Shrine.
Dan lopen (klimmen eigenlijk) we verder naar het begin van de kabelbaan. We gaan een aardig stukje naar boven en het is aardig warm in het bakje, of komt dat omdat het best hoog en spannend is. Als we denken dat we er zijn moeten we overstappen op de volgende die ons nog een stukje hoger brengt.
Daar hebben we wel een geweldig uitzicht. Het is zo hoog dat de foto's eruit zien of ze uit het vliegtuig zijn gemaakt.
Vanmiddag hebben we ook nog een typisch gerecht van Hiroshima gegeten. Na de atoom aanslag was het eten schaars, maar bedachten ze een simpel gerecht met ingrediënten die ze wel hadden. Van bloem en water maakte ze een pannenkoek, waar gesneden kool en tauge op ging. Ze bakte wat noodles en bakte een ei. En stapelde alles op elkaar en je hebt een heerlijk gerecht.
Na het eten zijn we nog een beetje door de straatjes gaan lopen.waar we nog wat souvenirs hebben gekocht. En weer terug met de Ferry naar de streetcar. En weer richting de atomb memorial gegaan. Dit moesten we ook nog in het donker bekijken omdat het dan zo mooi verlicht is.
Vandaag ook weer een strak blauwe lucht gehad met 24 graden.
Morgen gaan we naar een volgend eiland. Dan gaan we weer verder met de trein naar nagasaki....
Tot morgen.....
En de foto's zetten we er ook zo weer op.

• 18 Oktober 2015 - 15:57

Jan:

vervelend he al dat lekkere eten wat moet je dadelijk thuis weer wennen aan ons eten haha
    maar ik ben blij dat jullie het zo goed naar je zin hebben ge niet zolang als jullie daar nog zijn . gr. jan

• 18 Oktober 2015 - 16:38

Nancy:

Prachtig wat een avonturen zeg.