Shrine en herten - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu Shrine en herten - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu

Shrine en herten

Blijf op de hoogte en volg Diana

14 Oktober 2015 | Nederland, Rotterdam

Zijn vanochtend om 10 voor 9 het hotel uit gegaan en zijn er vanavond om 9 uur weer ingekomen. Maar hebben weer veel moois gezien. Zijn eerst weer begonnen met een ontbijt aan de overkant.
Hebben toen de trein genomen naar de "fushimi inari taisha Shrine grounds" . Hier vind je tempels en heel veel shrines (schrijns). Je kon hier een route naar boven lopen en dan liep je door 1000 shrines heen. Wat is dit gaaf en indrukwekkend zeg. Een Shrine is een gebeds tempel.
En je begrijp al....hier zijn ook al weer veel foto's gemaakt.
Daarna de trein genomen naar "nara". We hebben een uur in de trein gezeten.
Nara staat bekend om de herten die door de stad heen lopen. Wat een gek gezicht hoor dat je zo tussen al die herten loop, maar ook wel super leuk. Dit zie ik thuis niet in de stad.
In nara konden we ook nog veel tempels bekijken maar we zijn er maar bij 1 naar binnen gegaan en dat was ook zeker weer de moeite waard. Dit was de "todaiji tempel.
Hier stond een mega groot Boeddha beeld. Toen weer terug langs de hertjes naar het station waar we weer snel de trein terug naar Kyoto hadden. Weer een uur terug. En zijn toen onder bij de metro bij een sushi zaakje gaan eten. We zaten hier met ze alle om een lopende band heen helemaal vol met schaaltjes. En als je iets lekkers voorbij zag komen kon je pakken en de schaaltjes opstapelen zodat ze konden zien wat je moest betalen. We hebben het vandaag lekker relaxed gedaan dus maar zijn wel 12 uur onderweg geweest. Morgen hebben we lekker nog een dag. En er is hier nog genoeg te zien. We zullen zo vast weer lekker slapen.

• 14 Oktober 2015 - 15:05

Jan:

die indrukwekkendheid van jullie kan ik me wel voorstellen je ziet daar dingen en omstandigheden die hier niet denkbaar zijn (wie ziet hier herten lopen b.v) alleen jammer dat er niet veelmeer tijd is om alles te zien he ik had dat in Norway ook vacanties zijn veeeeeeeeeeeeeeeeel te kort. maar nog veeel plezier daar. gr jan

• 14 Oktober 2015 - 15:19

Debbie:

Ik vind een egel al speciaal, laat staan allemaal hertjes, super gaaf!
    Is het weer nog steeds lekker?
    Xxx deb

• 14 Oktober 2015 - 22:11

Mirjam:

Wat zullen jullie vol met verhalen zitten zeg! Veel plezier nog. XXX

• 15 Oktober 2015 - 11:26

Riet :

Jullie vullen de dagen goed om veel te zien.
    Wat apart zeg om tussen de hertjes te lopen.

Leuk om de verslagen te lezen en de mooie foto's te zien.
    groetjes van Gerard en Riet xxx