Takayama - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu Takayama - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu

Takayama

Blijf op de hoogte en volg Diana

11 Oktober 2015 | Nederland, Rotterdam

Toen we gisteravond op de kamer terug kwamen lagen de matrassen al klaar. Hebben wel even in een deuk gelegen.
Eigenlijk ligt het best prima, maar om 6 uur wist ik echt niet meer hoe ik moest liggen. Ma en ik zijn toen in kimono naar de onsen gegaan. Het is daar dus de bedoeling dat je je eerst op klein krukje gaat wassen. En daarna kan je of buiten in een soort regenton gaan zitten. Was echt heel erg warm. Of je kan binnen in een heerlijk warm bad zitten. Alles is aanwezig. Van douchegel tot scheermesjes, föhn, tandenborstels noem het maar op. Eenmaal weer terug op de kamer kwamen ze al snel onze matrassen weer weg halen en de tafel weer terug zetten. En toen kwam het hoor.....het "ontbijt".
Er werden verschillende kommetjes en schaaltjes met overal iets in neergezet. Ik dacht eigenlijk alleen maar....ik ga zo een sandwich ei bij de 7 11 halen. Maar... Het viel mee.
We kregen oa, rijst, vis, salade, misosoep, aardappel, groentes, norivellen, en wat ander spul. En water en thee.
Dit hebben we dus op de grond in kimono gedaan.
Na het eten aangekleed en naar de morning market om de hoek van de straat gegaan. Echt zo leuk om allemaal te zien. Toen naar 2 museums geweest. En 1 daarvan was met de praalwagens van het herfst festival. En de ander met miniaturen tempels en paleizen. In de stad kan je ook een walking course volgen. Dan kom je ook langs verschillende tempels en begraaf plaatsen.
Ook zijn we de straatjes nog even doorgelopen.
We hebben ook nog de bus naar hida genomen. Hida is een oud traditioneel dorp. Was wel leuk maar niet echt bijzonder om te zien. En het was daar trouwens ook aan het regenen. Wat het vannacht ook flink heeft gedaan. Terug bij het station, zijn we in een klein zaakje huisgemaakte noodles met gebakken ei en garnalen gaan eten. Was echt heel erg lekker. Nu weer wachten tot onze matrassen liggen. En dan mogen we fijn nog een nachtje op de grond slapen.
Zit dit nu trouwens in de lobby te tikken, kunnen we tenminste even op een bankje zitten..Haha.
Morgen reizen we weer verder naar Kyoto.

• 11 Oktober 2015 - 13:50

Ingrid:

Hoi Diana en ouders,
    Wat een geweldige tijd hebben jullie en heerlijk om de verslagen te lezen. Zo reis ik toch ook beetje mee.
    Gaaf!!!
    Prachtige tijd verder nog
    X ingrid

• 11 Oktober 2015 - 16:13

Debbie:

Hai vrienden!

Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen! Ziet er mooi uit...nog veel plezier en doe voorzichtig
    Xxx Debbie