Van Hakone naar takayama - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu Van Hakone naar takayama - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Diana Wit - WaarBenJij.nu

Van Hakone naar takayama

Blijf op de hoogte en volg Diana

10 Oktober 2015 | Nederland, Rotterdam

Vandaag de rit van Hakone naar Takayama. Hebben de bus naar het station genomen. Waren daar ruim op tijd dus konden we vast plaatsen reserveren voor de volgen trein rit. Vandaag hebben we 2 treinen. Eerst de shinkansen en daarna een gewone trein. Voor de shinkansen waren de gereserveerde plaatsen al vol dus moesten we zelf een plaats zoeken. Was echt druk dus hebben we 69 minuten bij de wc's gestaan. Stonden best prima. Wat gaan die hard zeg.. En in de 2de trein was het best krap dat ik 2 uur met me benen opgevouwen heb gezeten. Toen we in Takayama aan kwamen zagen we dat het veel groter is dan we dachten. Het is een Kris kras van straatjes. Maar welke kant moeten we op. Zijn maar even de weg gaan vragen aan een vrouw. En wat deed ze nou... Ze belde naar het hotel op en een vrouw van het hotel kwam ons tegemoet fietsen. Zo lief. Een maal bij het hotel ( ryokan) gelijk de schoenen uit en werden we zo vriendelijk ontvangen. Ma en ik mochten een kimono uit zoeken voor op de kamer en voor pa lag er al een op de kamer. We werden naar de kamer gebracht en onze mond viel echt open. WAT GAAF zeg. Een vierkante ruimte met een lage tafel en 3 lage zittingen. Er werd gelijk Groenen thee voor ons gehaald. En moesten op de grond gaan zitten. Er er werden gelijk wat regels verteld. Als je je kamer ingaat moet je je slippers weer uit doen. En onze schoenen staan trouwens nog steeds bij de ingang. We hebben wel een douche en wc op de kamer. Maar beneden hebben we ook een privé onsen. Onsen is een badhuis. Apart voor de mannen en vrouwen. Daar hebben we ook die kimono's voor nodig om daar heen te gaan. vanavond word de tafel weggehaald en worden de matrassen voor ons opgemaakt. Slapen op de grond. En morgen 10 minuten voor ze het ontbijt op de kamer komen brengen kloppen ze aan en halen ze de matrassen weer weg. Ben heel benieuwd ....
Dit is echt wel een hele gave ervaring hoor. Gister en vandaag waren er ook nog parades door de straten want ze vieren het begin van de herfst.
Morgen kunnen we een mooie wandeling maken van 5 km. Dan komen we langs verschillende tempels en Shrine. Een Shrine is een rode boog die je door heel Japan ziet.....
Ben benieuwd hoe we zullen slapen...

• 10 Oktober 2015 - 14:12

Claudia Groenendijk:

Wat een belevenis allemaal! Veel plezier nog

• 10 Oktober 2015 - 16:00

Jan :

dat is zeker wel een belevenis maar wat een super services om jullie te komen halen zal je hier niet meemaken denk ik hoop dat de matrassen goed slapen en nog veel lol samen. gr jan

• 10 Oktober 2015 - 16:01

Nathasja:

Geweldig!! Slaap lekker.. het is voor jullie nu tegen elven, volgens mij. Tot morgen! :-)

• 10 Oktober 2015 - 16:36

Debbie:

Wauw klinkt goed meis! Ben benieuwd naar jullie ervaring met slapen op de grond. ....xxx

• 10 Oktober 2015 - 17:57

Truus:

Wat een belevenis.
    Ik hoop dat de stoelen lekker zitten en de bedden lekker slapen. Veel plezier nog en lekker genieten. Groetjes

• 11 Oktober 2015 - 07:35

Danny En Jannie:

Wat een aparte dingen beleven jullie allemaal , het ziet er leuk uit op de foto ben benieuwd hoe jullie bedden eruit zien nog veel plezier.
    Groetjes

• 11 Oktober 2015 - 10:57

Mirjam :

Super gaaf om te lezen allemaal. Geniet er maar met volle teugen van.